Društveni centar je javni prostor, integrisani objekat u zajednici gdje ljudi mogu da pristupe uslugama i informacijama, da se druže, umrežavaju i međusobno sarađuju, učestvuju u donošenju odluka, uče i stiču vještine, organiziraju proslave i zabave, te koriste prilike za društveni, kulturni i lični napredak, kao i za građanski aktivizam. Ovako formiran društveni centar igra važnu ulogu u stvaranju napredne, energične i zdrave zajednice.
Aktivnosti društvenih centara
Kao što je prethodno navedeno, usluge i aktivnosti centra su mnogobrojne, a zavise od same potrebe zajednice odnosno njenih stanovnika. Neke od mogućih usluga i aktivnosti u društvenim centrima su:
- Obezbijediti prostor konsultacije građana/ki za javne sastanke
- Obezbijediti javni prostor za samoorganizovanje i udruživanje građana/ki u svrhu zajedničkih akcija za poboljšanje stanja u zajednici
- Stvoriti ambijent za rekreaciju i odmor, novine
- Omogućiti hobi, umjetnost
- Omogućiti virtuelne učionice (edukacija), pisanje projekata
- Napraviti Info-pult, čitaonica/biblioteka (časopisi), JLS obavještenja i ’’Mape puta’’
- Obezbijediti internet (besplatno) i nove tehnologije
- Omogućiti programe za žene, omladinu, radionice za djecu
- Pozitivni identiteti (istorija i tradicija)
- Obuke za menadžere društvenih centara
- Upotreba webplatforme
- Predstaviti i koristiti Crowdfunding and Fundraising
- Predstaviti Start-up i razvijati ideje sa start-up
- Podrška socijalno isključenim kategorijama kroz fundraising aktivnosti i druženje
- Izraditi izložbenu vitrinu za rukotvorine
- Obuka za poljoprivrednike (maline, kupine, voćarstvo…)
- Obuka o energetskoj efikasnosti u domaćinstvima
- Obuka o zdravoj ishrani i zdravlju
Uloge i odgovornosti menadžera društvenog centra
Pozicija menadžera društvenog centra je pod direktnm supervizijom JLS MZ koordinatora i sve aktivnosti se provode u skladu sa pravilima i propisima rada društvenog centra, a ključne funkcije su:
- Podrška, koordinacija i provođenje aktivnosti društvenog centra u saradnji sa JLS, mjesnim zajednicama, OCD-ovima, privrednicima, građanima i dr.
- Podrška, koordinacija, osiguranje provođenja i kvaliteta aktivnosti, sa fokusom na aktivno učešće svih aktera, stvaranje lokalnog partnerstva, održivosti, te jačanja kapaciteta lokalnih zajednica.
- Podrška razmjeni znanja, iskustava, inovacija, stvaranja lokalnog partnerstva, umrežavanja, interakcije u zajednici, pružanje podrške jednakosti spolova te odgovornost za vidljivost i promociju aktivnosti društvenog centra.
Pored menadžera društvenog centra, vrlo bitnu ulogu igra i koordinator za mjesne zajednice u jedinici lokalne samouprave. Između ostalog, to se odnosi na:
- Informisanje menadžera društvenih centara o prilikama za edukacije
- Koordiniranje internih/eksternih mogućnosti (drugi projekti u koje je uključena JLS, projekti OCD koje su/finansira JLS, ostale aktivnosti i projekti)
- Informisanje menadžera društvenih centara o mogućnostima i harmonizacija s planovima i novim prilikama JLS
- Informisanje partnera JLS i ostalih potencijalnih zainteresovanih korisnika o mogućnostima i kapacitetima društvenog centra
- Monitoring rada društvenog centra
Nacrt modela upravljanja Društvenim centrima možete pogledati OVDJE.
Aktivnosti društvenog centra možete pratiti i putem Facebook stranice centra.
KONTAKT
Aida Crnčalo – Menadžer Društvenog centra Pale FBiH
Telefon: 038/799-100
Mail: praca@bih.net.ba
Galerija









